Saturday, June 15, 2013

Saya dan Shaklee.. 1

Alhamdulillah.. 
dapat juga settle / edit blog sikit-sikit malam ni.. 
Berat dah kepala ni, asalnya nak study, nak siapkan kerja sekolah..
sekolah lagi? tak lah...saya tengah pulun nak habiskan phd..
hanya Allah s.w.t yang tahu liku-liku kehidupan phd saya

So, dah terkorban malam ni free-free edit blog untuk shaklee kan...
harap esok boleh ganti balik masa ni.

ok..kalau nak tanya lebih tentang shaklee...
apa yang saya amalkan?
untuk kali ini, saya ambil mix-set
apa saya rasa perlu untuk kesihatan saya, saya amalkan.
antaranya
vitamin B Complex, Vit.E, Lecithin, dan GLA

memandangkan saya antara beratus orang yang masih menunggu cahaya mata pertama,
saya masih amalkan GLA + B complex (mengandungi Asid Folic)
pengalaman sebelum ni? banyak sangat pengalaman yang tak terkata...sebab tu kat atas saya cakap hanya Allah s.w.t tahu liku-liku kehidupan saya... 
masalah mengandung, hamil, gugur, luar rahim?
maklumkan pada saya..insha Allah saya akan share pengalaman sedikit ini dengan anda semua.
siapa tak nak anakkan? lagi-lagi yang berusaha, namun belum sempat mengecapi hasilnya, Allah s.w.t menguji hambaNya terdahulu...kita kena tabah dan usaha lagi tanpa kenal jemu ya! :')

dan saya juga amalkan Vitamin E.
-untuk kulit saya sebenarnya...kulit muka..muka saya sekarang alhamdulillah, masih dalam kategori ok. 
parut jerawat sahaja yang degil sangat nak hilang
-saya memang cemburu dengan suami saya yang sememangnya mempunyai kulit muka yang cantik! ~_~ tension k~ hehehe
so ni dah hampir 2 minggu saya amalkan...alhamdulillah, bukan setakat muka, tapi rasa seluruh badan, gebu dan smooth! :') segala puji bagi Allah s.w.t

Lecithin
-Saya terkenal dari kecil sampai ke besar, mempunyai badan yang 'sihat'.. 
sudahnya lepas kahwin makin sihat...
bukan tak pernah cuba amalkan supplement diet, tapi tak berkesan
so, tak salah saya cuba lecithin...target saya bukan nak kurus, tapi cukuplah jika lecithin mampu membuang lemak-lemak tepu yang degil dan berkarat dalam badan saya
memang tak dinafikan jika lemak ni degil, boleh menyebabkan permasalahan kesihatan yang lain
nak contoh? paling mudah strok...
kalau salur darah dah tersekat sebab lemak yang terkumpul, darah takkan bergerak dengan lancar.
oksigen takkan sampai ke peparu, jantung dan organ-organ lain...
nak?? tak nak kan? :')
lebih baik mencegah sebelum terlambat

untuk sementara...

Inilah saya...sebelum dan selepas ambil senarai vitamin di atas :')
walaupun tak target untuk kulit cerah atau gebu, tapi saya suka dengan perubahan ni :')
Alhamdulillah...segala puji bagi Allah s.w.t
Ya Allah, janganlah Engkau memesongkan hambaMu ini jauh dari landasan mencari ilmu...

selepas 1 minggu lebih amalkan shaklee
Vitamin E, B-complex, GLA, dan lecithin



0 comments:

Post a Comment